Marknadsföring i Sociala Medier – Obs! datum 22 mars

Martin Gronert EVENT

tor 22 Mar 2018

Torsdag 22 mars

Från 18:00 Till 21:00

Clarion Hotel Plaza, Västra Torggatan 2 (Lokal: Clarion Meeting)

Linda Ryan Bengtsson och Jessica Edlom är forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap på Karlstads universitet och ingår i MINS research team. Linda och Jessica kommer under kvällen att prata om marknadsföring i sociala medier utifrån två spår.

Fans och marknadsföring - med Linda Ryan Bengtsson

Case: Taylor Swift – Reputation

Hur långt kan en artist gå i användandet av sina fans som ”gratis arbetskraft”? Vilket ansvar bär man som artist och vilket ansvar bär skivbolagen? Är det ”betalning” nog för fans att bli en del artistens värld?

Linda har studerat hur marknadsföring genomförs och hur fansen reagerat och agerat kring kampanjens första fyra månader. Med detta som utgångspunkt kommer Linda att diskutera olika strategier för marknadsföring och dess effekter, men också vad detta innebär i ett större perspektiv.

Varumärken och autenticitet - med Jessica Edlom

Vem styr varumärkesbilden kring en artist? Hur gör man detta på bästa sätt och ändå får det strategiska att kännas äkta och autentiskt? Hur sker detta på bästa sätt och vad är det som krävs för att nå genom bruset?

Jessica har undersökt hur starka musikvarumärken byggs idag (både i Skandinavien och Internationellt): Hur musikindustrins olika aktörer jobbar för att generera känslan av äkthet för att komma nära fansen och vill få dem att sprida musikvarumärken vidare i alla sociala kanaler. 

Läs mer om programmet [här]

Kostnadsfritt arrangemang. Föranmälan krävs!

Gå tillbaka

DELA:

facebooktwitterfacebooktwitter